Elárulta a Ferrari, hogy a szabadidő-autójukba miért nem raktak navigációs rendszert
Ha nem tudunk jobb rendszert csinálni, mint egy okostelefoné, ne csináljunk – mondják.
Ha nem tudunk jobb rendszert csinálni, mint egy okostelefoné, ne csináljunk – mondják.
Ugyan Moszkvában az elmúlt években már megszokottá vált a navigációs rendszerek zavarása, december eleje óta az ország számos pontján tapasztaltak hasonló GPS-problémákat.
A holland kutatók olyan új navigációs rendszert fejlesztettek ki, ami a műholdak helyett a mobilhálózatra támaszkodik.
A kozmikus sugárzásra épülő módszer sokkal több mindenre lenne jó, mint a műholdas navigációt használó GPS.
A NASA mérnökei megtalálták a módját, hogyan lehetne könnyebben tájékozódni egy idegen égitesten. A rendszert a Holdon tervezik kipróbálni.
A TomTom már napjainkban is egyre előkelőbb helyet foglal el a navigációs rendszerek mezőnyében, pedig az egyik újabb fejlesztésüket még nem is látta a közönség.
Nem a telefonon, hanem az úttesten megjelenő irányjelzéseket kell figyelnie annak, aki a LaserCube nevű technika alapján tájékozódna. A fejlesztés kerékpárokhoz és motorokhoz készült.
A leginkább navigációiról és viselhető okoseszközeiről ismert Garmin ezúttal a kisrepülőgépekhez tervezett akár életmentésre is alkalmas funkciót. Az Autoland nem robotpilóta, de hasonlóan működik.
Várhatóan ma éri el az egymilliárd főt a Galileo, az uniós műholdas navigációs rendszer mobiltelefonos felhasználóinak tábora. Problémák ugyan időnként még akadnak, de a rendszer egyre pontosabban teszi a dolgát.
Egy ismeretlen hiba miatt napok óta nem működnek az Európai Unió Galileo navigációs rendszeréhez tartozó műholdak, a felhasználókat az amerikaira terelik át. Nem fent van a gond, lent nem oké valami.
Hiába a modern technika, néha a pontosnak tűnő navigációs szoftverek is képesek komoly fejfájást okozni az embernek. Ezúttal a Google Térkép volt a humoránál.
A Föld északi pólusának gyors mozgása miatt a kutatóknak hamarabb kellene frissíteniük a navigálást segítő mágneses modellt, ám ez az amerikai kormányzat leállása miatt egyelőre nem lehetséges.
Szerdán újabb négy Galileo-műholdat bocsátottak fel sikeresen az európai Ariane-5 hordozórakétán a Francia Guyanában található európai űrrepülőtérről. A mostanra 26 műholdat tartalmazó konstellációval az EU globális navigációs műholdrendszere még pontosabb jelet fog biztosítani egy sor fontos szolgáltatás számára.
A legrövidebb és leggyorsabb útvonal mellett figyelembe veszi az útdíjakat, a fizikai, törvényi és veszélyes árura vonatkozó korlátozásokat, valamint a kamionok számára kialakított parkolókat a WebEye és a német PTV most induló, közös navigációs platformja, a Navigator Truck.
A Galileo navigációs programot működtető Európai Űrügynökség hónapok óta vizsgálja, miért nem jár a 18 műhold némelyikén lévő ultrapontos időmérő. Most megtalálták a hibát.
Leállt több atomóra az Európai Unió saját műholdas navigációs rendszere, a Galileo egyes műholdjain, ez azonban nem befolyásolja a szolgáltatás működését – jelentette be szerdán az Európai Űrügynökség (ESA).
Német autógyárak birtokába kerülhet a Nokia HERE navigációs szoftver, amelyért az Uber is küzdött.
Rossz pályára állt a GPS-rendszer európai megfelelőjének tekintett Galileo két, pénteken fellőtt műholdja.
Olaszországban, Bariban egy ausztrál pár a navigációs rendszer segítségével próbált tájékozódni. A GPS azonban egy forgalomtól elzárt, ráadásul lépcsős utcába vezette őket. A táblát nem figyelték, így fennakadtak a lépcsőn, a tűzoltóknak kellett elvinni a kocsit. Senki sem sérült meg.
Amikor még se GPS-műholdak, se Google Maps, se más digitális navigációs eszközök nem voltak.